Zdrowie i Uroda

Zdrowe jedzenie dla dobrej wagi

Plan żywieniowy, pomoc dowodzenie wagi, różnorodne zdrowe potrawy. Dodaj szereg kolorów do swojego opowieści i pomyśl o tym jak o jedzeniu tęczy. Ciemne, liściaste warzywa, pomarańcze i pomidory – nawet świeże zioła – są pełne witamin, błonnika i minerałów. Dodanie mrożonej papryki, brokułów lub cebuli do gulaszu i omletów daje im szybki i wygodny zastrzyk koloru i wartości odżywczych. Brzmi dobrze? Dobrobyt dobrego dobrego odżywiania.

Zgodnie z zewnętrznymi wskazówkami dietetycznymi dla ludzikanów na lata 2015–2020, plan zdrowego żywienia wygląda następująco:

Zawiera owoce, warzywa, produkty, produkty pełnoziarniste oraz odtłuszczone lub o objętości tłuszczu mleko i przetwory mleczne
Obejmuje chude mięso, drób, ryby, fasolę, jajka i orzechy
Ma niską zawartość tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans, cholesterolu, soli () i dodanych cukrów
Spełnia Twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie

Owoce sprzyjające diecie

Owoce świeże, mrożone lub w puszkach to doskonały wybór. Wyszukaj owoce poza jabłkami i bananami, takie jak mango, ananas czy kiwi. Gdy sezon nie otworzył owoców, spróbuj skorzystać z zamrożonych, konserwowanych lub suszonych. Należy rozwinąć, że owoce suszone i konserwowe mogą zawierać dodatek cukru lub syropów. Wybierz odmiany owoców w puszkach zanurzone w syropie lub w wodzie najlepiej bez dodatku cukru.

Warzywa dla zdrowia i urody

Warzywa gotuj na parze z ziołami, takie jak rozmaryn. Warzywa można również smażyć na patelni z powłoką zapobiegającą przywieraniu niewielkiej tarczy sprayu do gotowania. Lub wytraw mrożone lub puszkowane warzywa na szybki dodatek – po prostu podgrzej je w mikrofali i podawaj. Poszukaj warzyw w puszkach bez dodatku soli, masła lub sosów śmietanowych. Aby urozmaicić dietę, wypróbuj nowe warzywo co tydzień.

Pokarmy bogate w wapń

Oprócz beztłuszczowego i niskotłuszczowego mleka weź pod uwagę niskotłuszczowe i beztłuszczowe jogurty bez dodatku cukru. Są dostępne w różnych smakach i mogą być świetnym substytutem deseru. Jogurty można zamrozić i uzyskać w ten sposób bardzo zdrowe, niskokaloryczne lody.

Mięsa od czasu do czasu

Jeśli Twój ulubiony przepis wymaga smażenia ryb lub panierowanego kurczaka, wytrawsze warianty poprzez pieczenie lub grillowanie. Może nawet spróbuj suchej fasoli zamiast mięsa. Zapytaj znajomych i przeszukaj internet i magazyny w poszukiwaniu przepisów z mniejszą porcję kalorii – możesz być zaskoczony, że masz nowe ulubione danie!

Zrezygnuj z dużej ilości cukru, soli, z zawiesistych sosów oraz śmietany zwyczajnej lub bitej. Czekoladę można jadać od czasu do czasu, małych ilościach. Nie wolno jeść codziennie słodyczy, jeśli już do ilości raz w tygodniu, słodzone ksylitolem czy stewią. Cukier nie jest diagnostyczny i lepiej go unikać, o czym coraz więcej osób zaczyna nowe. Zdrowa dieta to ładna sylwetka, lekkość oraz duża porcja energii. Na pewno warto o taką dietę solidnie zadbać i zatroszczyć się o zdrowie oraz pełnię sił fizyczny i dłuższe życie.

Share: